Všeobecné obchodné
podmienky poskytovania služieb v B2B vzťahoch spoločnosti
LanSbrough Europe, s.r.o. ÚČInnÉ oD 1.1.2022
-
Všeobecné ustanovenia a výklad pojmov
-
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „obchodné podmienky“) upravujú poskytovanie
služieb a zmluvné vzťahy pri poskytovaní služieb spoločnosťou
Lansbrough Europe, s.r.o. a objednávateľom služieb, ktorý je podnikateľským subjektom – právnickou
osobou alebo fyzickou osobou – podnikateľom. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou
každej zmluvy o poskytovaní služieb uzatvorenej
v súlade s príslušnými ustanoveniami
týchto obchodných podmienok a každej zmluvy
o poskytovaní služieb uzatvorenej medzi spoločnosťou Lansbrough
Europe, s.r.o. a objednávateľom (právnickou osobou alebo fyzickou
osobou – podnikateľom) uzatvorenej pred účinnosťou týchto obchodných podmienok
v prípade, ak sa na tom v zmysle bodu
7. tohto článku týchto obchodných podmienok spoločnosť Lansbrough Europe, s.r.o.
a objednávateľ dohodnú.
-
Na účely týchto obchodných podmienok ako aj ich príloh, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou týchto
obchodných podmienok, ako aj na účely vzniku, zmenu a zániku
akýchkoľvek právnych alebo iných vzťahov, ktoré vzniknú na základe týchto obchodných podmienok alebo
ktoré sa spravujú ustanoveniami týchto obchodných podmienok, sa nasledujúce pojmy vykladajú
nasledovne:
2.1.
„Poskytovateľ“ je obchodná spoločnosť Lansbrough Europe, s.r.o., so sídlom Komenského 361, 908 77 Borský Mikuláš, IČO: 36 724 823, zapísaná
v Obchodnom
registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, vložka č. 19479/T, ktorá v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti poskytuje najmä služby vedenia účtovníctva, správy personálnej a mzdovej agendy
a administratívne služby s tým spojené.
2.2.
„Objednávateľ“ je právnická osoba alebo fyzická osoba - podnikateľ, ktorá sa postupom
upraveným týmito obchodnými podmienkami objedná u Poskytovateľa služby za
odplatu.
2.3.
„Zmluvné strany“ je spoločné označenie Poskytovateľa a Objednávateľa.
2.4.
„Služby“ sú služby, ktoré poskytuje Poskytovateľ Objednávateľom a ktoré sú špecifikované
v čl. 2
týchto obchodných podmienok.
2.5.
„Elektronická správa“
je správa odoslaná
prostredníctvom internetovej e-mailovej komunikácie cez e-mailovú schránku ktorejkoľvek Zmluvnej strany
alebo správa odoslaná prostredníctvom interného rozhrania - úložiska na webovej stránke
Poskytovateľa http://ulozisko.le-slovakia.sk/company/login.
2.6.
„Zmluva“ je zmluva o poskytovaní služieb,
ktorá je uzatvorená písomne, elektronicky alebo výslovným konkludentným úkonom upraveným týmito
obchodnými podmienkami medzi Poskytovateľom a Objednávateľom za
podmienok upravených týmito obchodnými podmienkami.
2.7.
„Bez zbytočného odkladu“
sa rozumie uskutočnenie určitého úkonu alebo plnenie určitej
povinnosti vyplývajúcej z týchto obchodných podmienok ktoroukoľvek Zmluvnou stranou pri najbližšej
možnej príležitosti / v najbližšom možnom termíne podľa objektívnych možností Zmluvnej strany,
najneskôr však do 7 dní odo dňa vzniku potreby pre uskutočnenie úkonu alebo plnenia tejto povinnosti.
-
Pôsobnosť obchodných podmienok: Tieto obchodné podmienky
platia pre poskytovanie Služieb Poskytovateľom pre Objednávateľov prostredníctvom Zmluvy uzatvorenej
v súlade s čl. 2 týchto obchodných
podmienok, a v súlade s § 273 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný
zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Obchodný zákonník“) sú neoddeliteľnou
súčasťou každej Zmluvy uzatvorenej medzi Poskytovateľom
a Objednávateľom v súlade
s týmito obchodnými podmienkami, ak nie je
v individuálnom prípade medzi Zmluvnými stranami dohodnuté inak.
-
Všetky vzťahy týkajúce sa Zmluvy medzi Poskytovateľom a Objednávateľom, ktoré nie sú výslovne
upravené týmito obchodnými podmienkami, sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky,
predovšetkým príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka
a ustanoveniami ostatných platných, všeobecne záväzných právnych
predpisov.
-
Poskytovateľ umožňuje každému Objednávateľovi alebo tretej osobe dostatočne sa oboznámiť
s týmito obchodnými podmienkami
a umožňuje každému Objednávateľovi alebo tretej osobe jednoduchý
prístup k zneniu týchto
obchodných podmienok ich zverejnením na svojej webovej
stránke www.le-slovakia.sk/b2b-obchodne-podmienky.
-
Kontaktnými údajmi Poskytovateľa na účely podania
akéhokoľvek podnetu súvisiaceho so Zmluvou alebo poskytovaním Služieb Poskytovateľom sú: Lansbrough
Europe, s.r.o., Komenského 361, 908 77 Borský Mikuláš, e-mail: ucto@le-slovakia.sk, alebo iný e-mail, v rámci ktorého komunikuje v zmysle Zmluvy Poskytovateľ s Objednávateľom.
-
Na účely akceptácie týchto obchodných podmienok ako súčasti zmlúv
o poskytovaní služieb uzatvorených medzi Poskytovateľom
a Objednávateľom (právnickou osobou alebo fyzickou osobou –
podnikateľom) uzatvorených pred účinnosťou týchto obchodných podmienok je potrebné, aby Poskytovateľ
doručil Objednávateľovi znenie týchto obchodných podmienok pred nadobudnutím ich účinnosti
a umožnil mu, prostredníctvom lehoty
v trvaní minimálne 10 dní, aby dostatočne sa so znením týchto
obchodných podmienok oboznámil. Po oboznámení sa so znením týchto obchodných podmienok je
Objednávateľ povinný vyjadriť súhlas so znením týchto obchodných podmienok. Vyjadrením súhlasu
Objednávateľa so znením týchto obchodných podmienok sa tieto obchodné podmienky stávajú
neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy o poskytovaní služieb
uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Objednávateľom pred účinnosťou
týchto obchodných podmienok. Objednávateľ berie na vedomie, že
v prípade, ak sa najneskôr do dňa nadobudnutia účinnosti týchto
obchodných podmienok nevyjadrí (t. j. nedoručí Poskytovateľovi nesúhlas alebo pripomienky
k zneniu týchto obchodných podmienok) platí, že so znením týchto
obchodných podmienok a so skutočnosťou, že sa stávajú súčasťou
uzatvorenej zmluvy o poskytovaní služieb, súhlasí.
V prípade, ak Objednávateľ najneskôr do dňa nadobudnutia účinnosti
týchto obchodných podmienok doručí Poskytovateľovi nesúhlas alebo pripomienky
k zneniu týchto obchodných podmienok, Poskytovateľ je oprávnený
neuzatvoriť s Objednávateľom zmluvu
o poskytovaní služieb alebo od zmluvy
o poskytovaní služieb odstúpiť
s okamžitou účinnosťou.
-
Služby poskytované Poskytovateľom
-
Poskytovateľ poskytuje Objednávateľom nasledujúce služby v oblasti
účtovnej evidencie a tým súvisiacich činností:
-
mesačné spracovanie podvojného účtovníctva v zmysle zákona
č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve
v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o účtovníctve“) a
s ním súvisiace služby, vrátane spracovania účtovnej závierky,
daňového priznania a poznámky,
1.2.
bežné štatistické výkazníctvo a príprava podkladov
potrebných pre finančné inštitúcie v súvislosti so zmluvami Objednávateľa a príprava iných dokumentov
vyžadovaných príslušnými inštitúciami,
1.3.
mesačné spracovanie výkazov a iných povinností
v oblasti
dane z pridanej hodnoty v príslušnom zdaňovacom
období pre Objednávateľa,
1.4.
evidenciu a nakladanie
s príslušnými dokladmi za podmienok odsúhlasených Objednávateľom
a podľa
pokynov Objednávateľa,
1.5.
poskytovanie iného účtovného poradenstva, odporúčaní
a návrhov pre zefektívnenie procesov s cieľom ekonomického úžitku pre účtovnú jednotku – Objednávateľa,
1.6.
komplexné spracovanie dokladov a plnenie povinností
v oblasti
správy personálnej a mzdovej agendy pre Objednávateľa,
1.7.
poskytovanie administratívnych služieb spojených
s vyššie
uvedenými Službami.
-
vznik zmluvy
-
V prípade, ak má Objednávateľ záujem
o poskytovanie niektorých Služieb (alebo
o kombináciu Služieb) od Poskytovateľa, je oprávnený si
u Poskytovateľa Služby objednať.
-
Objednávateľ je oprávnený si u Poskytovateľa objednať Služby
prostredníctvom:
-
jednoznačného prejavu vôle, pri ktorom vyjadruje Objednávateľ súhlas
s cenovou ponukou a jej náležitosťami,
pričom túto cenovú ponuku (ďalej ako „cenová ponuka“) doručil Poskytovateľ
Objednávateľovi. Ak nie je medzi Poskytovateľom a Objednávateľom
dohodnuté inak, cenová ponuka a podmienky
v nej špecifikované sú platné do 30 dní odo dňa doručenia cenovej
ponuky. V prípade, ak je súhlas Objednávateľa
s cenovou ponukou doručený po uplynutí 30 dní odo dňa doručenia
cenovej ponuky Objednávateľovi, Objednávateľ cenovú ponuku odmietol, vyjadril
k nej námietky, Poskytovateľ má právo odmietnuť poskytovanie Služieb
a v takom prípade Zmluva
nevzniká,
2.2.
doručenia objednávky (ďalej ako „objednávka“), ktorú Objednávateľ doručí Poskytovateľovi na základe predchádzajúcej
cenovej ponuky doručenej od Poskytovateľa Objednávateľovi.
-
K tomu, aby vznikla Zmluva je potrebné, aby sa Objednávateľ
a Poskytovateľ dohodli na podstatných náležitostiach Zmluvy, ktorými
sú:
-
identifikačné údaje Objednávateľa (najmä v rozsahu uvedenom
v ust. § 3a Obchodného zákonníka),
3.2.
Služby, ktoré sú predmetom Zmluvy a ktoré poskytuje
Poskytovateľ Objednávateľovi,
3.3.
výšku odplaty, ktorú hradí Objednávateľ
Poskytovateľovi.
-
Uzatvorením Zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok Objednávateľ vyhlasuje, že:
-
je podnikateľom v zmysle ustanovení § 2 Obchodného
zákonníka,
-
je právne spôsobilý Zmluvu uzavrieť,
-
sa oboznámil s ustanoveniami týchto obchodných podmienok
a v plnom rozsahu
s nimi súhlasí,
-
bude dodržiavať povinnosti ustanovené týmito obchodnými podmienkami,
-
bude pri plnení Zmluvy dodržiavať zásady poctivého obchodného styku.
-
V prípade, ak Objednávateľ nesúhlasí
s týmito obchodnými podmienkami alebo nespĺňa podmienky na
uzatvorenie Zmluvy uvedené v predchádzajúcom bode tohto článku
obchodných podmienok, nie je oprávnený uzatvoriť Zmluvu a je povinný
si s Poskytovateľom vymieniť osobitné zmluvné podmienky.
-
Po vzniku Zmluvy je Poskytovateľ povinný poskytovať Objednávateľovi tie Služby špecifikované
v čl. 2 týchto obchodných podmienok, ktoré si Objednávateľ objednal
a Objednávateľ má právny nárok na poskytnutie týchto Služieb od
Poskytovateľa.
-
PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA
-
Poskytovateľ sa zaväzuje, že bude pre Objednávateľa a na jeho účet
vyvíjať všetky činnosti, ktoré sú nevyhnuté k riadnemu poskytnutiu
Služieb, ktoré si Objednávateľ objednal a tieto činnosti bude
vykonávať s odbornou starostlivosťou,
v súlade so záujmami Objednávateľa
a uskutočňovať ich v súlade so
všeobecne záväznými právnymi predpismi, na nich nadväzujúcimi predpismi ústredných štátnych orgánov,
daňových orgánov a správcov dane
a v plnej miere v zhode
s pokynmi Objednávateľa.
-
Poskytovateľ je povinný pri poskytovaní Služieb postupovať v súlade
so záujmami a pokynmi Objednávateľa.
-
Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť vykonať činnosť na základe pokynu Objednávateľa, ak by táto
činnosť bola v rozpore so záujmami Objednávateľa a jej uskutočnením
by došlo k porušeniu všeobecne záväzných právnych predpisov, na nich
nadväzujúcich predpisov ústredných štátnych orgánov, daňových orgánov
a správcov dane, prípadne iných usmernení
a predpisov. Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak
Objednávateľ aj napriek poučeniu Poskytovateľom trvá na tom, aby Poskytovateľ postupoval podľa jeho
pokynu.
-
PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNÁVATEĽA
-
Objednávateľ je povinný udeľovať Poskytovateľovi v súlade so
Zmluvou pokyny, ktoré sú nevyhnuté pre poskytovanie Služieb Poskytovateľom.
-
Objednávateľ sa zaväzuje, že v súlade so svojimi požiadavkami
a pokynmi týkajúcimi sa poskytovania Služieb Poskytovateľom doručí
Poskytovateľovi všetky potrebné doklady a poskytne všetky nevyhnutné
a potrebné informácie na to, aby mohol Poskytovateľ riadne poskytovať
Služby. Objednávateľ je povinný doručovať doklady a iné dokumenty
potrebné k riadnemu poskytovaniu Služieb Poskytovateľom
prostredníctvom komunikačného rozhrania na webovej stránke Poskytovateľa http://ulozisko.le-slovakia.sk/company/login,
ak sa Zmluvné strany v konkrétnom prípade nedohodnú inak. Za vyššie
uvedeným účelom vytvorí Poskytovateľ Objednávateľovi na webovej stránke konto
a doručí mu prihlasovacie meno
a heslo.
-
Objednávateľ je povinný odovzdávať dokumenty a doklady podľa bodu
2. tohto článku Zmluvy, ako aj všetky informácie potrebné
k poskytovaniu Služieb (najmä na spracovanie účtovníctva
a plnenia povinnosti v oblasti dane
z pridanej hodnoty) a na požiadanie aj
všetky dodatočné doklady, ktorých poskytnutie je potrebné na poskytovanie Služieb Poskytovateľovi
včas tak, aby bol Poskytovateľ schopný dodržať všetky príslušné lehoty ustanovené príslušnými
právnymi predpismi na riadne poskytovanie Služieb, obvykle ich odovzdávať do 10. dňa po skončení
príslušného mesiaca, pokiaľ z povahy veci nevyplýva, že ich má
zaobstarať Poskytovateľ sám.
-
Objednávateľ, ktorý je právnickou osobou, je povinný oznámiť Poskytovateľovi meno
a kontaktné údaje osoby, ktorá bude
v jeho mene komunikovať
s Poskytovateľom pri poskytovaní Služieb (v rozsahu tel. č.
a e-mailová adresa).
-
Objednávateľ berie na vedomie, že je nezastupiteľný pri vyhotovovaní prvotných účtovných dokladov
ako sú faktúry a ich súčasti, príjmové
a výdajové pokladničné doklady, vedenie knihy jázd
a vyúčtovanie služobných ciest, vedenie personálnej evidencie, styk
s bankou, zdravotnou a sociálnou
poisťovňou a príslušným úradom práce a pri uzatváraní akýchkoľvek
záväzkových vzťahov a zmlúv rôznych druhov, ktoré je povinný za
účelom riadneho poskytovania Služieb doručiť Poskytovateľovi.
-
V prípade potreby a ak o to
Objednávateľ Poskytovateľa výslovne požiada, je Poskytovateľ oprávnený vyhotoviť, upraviť alebo
doplniť doklady špecifikované v predchádzajúcom bode tohto článku
Zmluvy v mene Objednávateľa, vždy výhradne na základe plnomocenstva
udeleného Objednávateľom Poskytovateľovi.
-
Objednávateľ je povinný za Služby poskytnuté podľa Zmluvy riadne
a včas zaplatiť Poskytovateľovi odplatu
v zmysle čl. VII. týchto obchodných podmienok.
-
Mlčanlivosť
-
Zmluvné strany sa dohodli, že informácie poskytnuté pri plnení predmetu Zmluvy, t. j. pri
poskytovaní Služieb, sú považované za
dôverné. Za dôverné informácie sa v zmysle týchto obchodných
podmienok považujú všetky informácie, okrem tých, ktoré sú ktoroukoľvek zo Zmluvných strán označené
ako bežné informácie. Dôverné informácie sú najmä informácie týkajúce sa obchodnej činnosti
Objednávateľa a postupov Poskytovateľa pri poskytovaní
Služieb, vrátane informácií, ktoré boli,
sú alebo budú získané priamo či nepriamo druhou Zmluvnou stranou
v súvislosti s realizáciou Zmluvy, buď
v písomnej, ústnej, elektronickej alebo inej forme, ako aj informácie týkajúce sa vypracovanej a
odovzdanej dokumentácie o ochrane
osobných údajov (ďalej ako „Dôverné
informácie“).
-
Zmluvné strany sú povinné zachovať mlčanlivosť o všetkých Dôverných informáciách, ibaže by zo
Zmluvy, týchto obchodných podmienok alebo z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov
vyplývalo inak. Tento záväzok trvá aj po ukončení Zmluvy ktorýmkoľvek zo spôsobov ustanovených
v čl. IX. týchto obchodných podmienok.
-
Zmluvné strany sa dohodli, že za porušenie povinnosti mlčanlivosti podľa predchádzajúceho bodu
tohto článku obchodných podmienok sa nepovažuje:
3.1.
zverejnenie informácií súvisiacich so zverejnením
referencie o službách Poskytovateľa po predchádzajúcom súhlase Objednávateľa, ktorú
tvorí logo a obchodné označenie Objednávateľa na webovej stránke Poskytovateľa, vrátane popisu
poskytovaných Služieb Objednávateľovi,
3.2.
zverejnenie informácií, ktorých zverejnenie alebo
poskytnutie si vyžadujú príslušné všeobecne záväzné právne predpisy,
3.3.
zverejnenie alebo poskytnutie informácií, ktoré sú
verejne známe alebo sa verejne známymi stali inak ako porušením Zmluvy,
3.4.
zverejnenie alebo poskytnutie informácií, na ktorých
zverejnení alebo poskytnutí sa Zmluvné strany dohodnú.
-
ODPLATA A ZMLUVNÁ POKUTA
-
Zmluvné strany sa pri uzatváraní Zmluvy dohodnú na výške odplaty za kalendárny mesiac a /
alebo za príslušný štvrťrok a / alebo
odplaty za poskytnuté služby za iné časové obdobie, ktorú je Objednávateľ povinný Poskytovateľovi
uhrádzať mesačne alebo v tom, resp. nasledujúcom mesiaci, kedy boli
Služby poskytované. Výšku odplaty si Zmluvné strany dohodnú v cenovej
ponuke, ktorú doručí Poskytovateľ Objednávateľovi a v jej schválení
Objednávateľom, v súlade s čl. III.
týchto obchodných podmienok.
-
Objednávateľ je povinný uhrádzať Poskytovateľovi odplatu za poskytované Služby
v zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku Zmluvy mesačne, na
základe vystavenej faktúry (daňového dokladu) do 14 dní odo dňa doručenia faktúry Objednávateľovi.
-
Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, ak Poskytovateľ podľa
pokynov Objednávateľa vyhotoví pri poskytovaní Služieb pre Objednávateľa aj ročnú závierku, zaväzuje
sa Objednávateľ uhradiť Poskytovateľovi odplatu za vyhotovenie ročnej závierky osobitne vo výške
stanovenej dohodou Zmluvných strán do 14 dní odo dňa doručenia faktúry (daňového dokladu)
Objednávateľovi za vyhotovenie ročnej závierky. Toto ustanovenie sa vzťahuje obdobne aj na iné
jednorazové Služby, ak sa na ich poskytovaní Zmluvné strany dohodnú.
-
V prípade, ak dôjde k zániku tejto
Zmluvy ktorýmkoľvek zo spôsobov ustanovených v čl. IX. tejto Zmluvy
v priebehu trvania kalendárneho mesiaca, prináleží Poskytovateľovi
odplata za tento mesiac v pomernej výške podľa počtu dní, počas
ktorých Zmluva v poslednom mesiaci jej trvania trvala.
-
V prípade, ak Objednávateľ neuhradí Poskytovateľovi odplatu za
Služby v termíne splatnosti stanovenej
v príslušnej faktúre doručenej Objednávateľovi, má Poskytovateľ nárok
na úhradu úrokov z omeškania za každý deň omeškania Objednávateľa
s úhradou odplaty za poskytnuté Služby vo výške stanovenej v § 369
ods. 2 Obchodného zákonníka, počnúc prvým dňom omeškania až do zaplatenia odplaty Objednávateľom.
-
V prípade, ak Objednávateľ neuhradí odplatu za poskytnuté Služby
ani do 30 dní odo dňa termínu splatnosti odplaty stanoveného na príslušnej faktúre, je Poskytovateľ
oprávnený poslať Objednávateľovi upomienku, za doručenie ktorej je Objednávateľ povinný uhradiť
Poskytovateľovi zmluvnú pokutu ako sankčný poplatok a to nasledovne:
za poslanie prvej upomienky fixne vo výške 5,- Euro, za poslanie
druhej upomienky fixne vo výške 10,- Euro (po uplynutí 10 dní od prvej upomienky)
a za poslanie tretej upomienky fixne vo výške 15,- Euro (po uplynutí
5 dní od druhej upomienky). Zmluvnú pokutu ako sankčný poplatok za zaslanie upomienky je
Objednávateľ povinný uhradiť Poskytovateľovi do 7 dní odo dňa zaslania upomienky. Na základe
poslanej upomienky môže Poskytovateľ požiadať o stretnutie alebo
uskutočnenie rokovania s Objednávateľom
a dohodnúť sa na nastavení individuálneho splátkového
kalendára.
-
Ak Objednávateľ ani v náhradnom termíne splatnosti odplaty za poskytnuté Služby dohodnutého podľa
predchádzajúceho bodu tohto článku Zmluvy neuhradí odplatu Poskytovateľovi, je Poskytovateľ
oprávnený od Zmluvy s okamžitou účinnosťou,
v súlade s čl. IX. týchto obchodných
podmienok, odstúpiť.
-
Zmluvné strany sa tiež dohodli, že v prípade, ak na základe Zmluvy
poskytuje Poskytovateľ Objednávateľovi Služby podľa čl. II., bodu 1. odseku 1.3. týchto obchodných podmienok (t. j. služby
v oblasti spracovania výkazov a
plnenia iných povinností v oblasti dane
z pridanej hodnoty v príslušnom
zdaňovacom období pre Objednávateľa),
a v súlade
s čl. V. bodmi 2. a 3. týchto
obchodných podmienok Objednávateľ Poskytovateľovi nedoručí doklady potrebné
k spracovaniu výkazov v oblasti dane
z pridanej hodnoty
8.1.
do 20. dňa v mesiaci nasledujúcom po
mesiaci, za ktorý sa podáva príslušný výkaz, ak je Objednávateľ mesačným platcom dane z pridanej hodnoty, alebo
8.2.
najneskôr do 20. dňa mesiaca nasledujúceho po
skončení príslušného štvrťroka, za ktorý sa podáva príslušný výkaz, ak je Objednávateľ štvrťročným
platcom dane z pridanej hodnoty
vznikne Poskytovateľovi nárok na úhradu zmluvnej pokuty voči
Objednávateľovi vo výške 25% z odplaty za Služby dohodnutej medzi Zmluvnými stranami podľa bodu 1. tohto
článku obchodných podmienok v Zmluve, ktorú je Objednávateľ povinný uhradiť Poskytovateľovi
v najbližšom fakturačnom období, t. j. najneskôr so splatnosťou najbližšej
odplaty za poskytnuté Služby podľa Zmluvy.
-
Zmluvné strany sa dohodli, že odplata za Služby bude každý kalendárny rok,
v priebehu mesiacov júl a august
príslušného kalendárneho roka Poskytovateľom prehodnocovaná na základe:
9.1.
priemernej percentuálnej miery nárastu inflácie
spotrebiteľských cien meranej indexom spotrebiteľských cien vykázanej štatistickým úradom Slovenskej republiky za
predchádzajúci kalendárny rok, alebo
9.2.
miery percentuálneho nárastu hrubej minimálnej mzdy
zamestnanca v hospodárstve Slovenskej republiky oproti predchádzajúcemu kalendárnemu
roku, vypočítanej na základe zákonného zvýšenia výšky minimálnej hrubej mzdy zamestnanca v hospodárstve Slovenskej
republiky pre 1. stupeň náročnosti práce v zmysle príslušných právnych predpisov
podľa toho, ktoré z vyššie uvedených
kritérií predstavuje vyššiu hodnotu, a Poskytovateľom navýšená v aktuálnom cenníku
Poskytovateľa o príslušnú percentuálnu hodnotu, ak sa v konkrétnom prípade
nedohodnú Zmluvné strany inak.
-
Zmluvné strany sa tiež dohodli, že výška odplaty za Služby dohodnutá
v zmysle bodu 1. tohto článku obchodných podmienok bude
Poskytovateľom prehodnocovaná aj na kvartálnej báze (t. j. vždy po skončení príslušného štvrťroka
kalendárneho roka trvania Zmluvy), a to na základe faktoru rastu
spoločnosti. Faktorom rastu spoločnosti sa pre účely týchto obchodných podmienok rozumie objektívne
zvýšené priemerné množstvo spracúvaných dokladov Poskytovateľom pre Objednávateľa
v príslušnom kvartáli trvania Zmluvy oproti priemernému množstvu
spracúvaných dokladov v predchádzajúcom kvartáli trvania Zmluvy pri
poskytovaní dohodnutých Služieb. Zmluvné strany sa týmto dohodli, že
v prípade, ak na základe vyššie opísaného postupu príde
k rastu spoločnosti Objednávateľa, bude
s účinnosťou od prvého mesiaca nasledujúceho po poslednom mesiaci
predchádzajúceho kvartálu kalendárneho roka trvania Zmluvy, odplata za Služby poskytované
Poskytovateľom zvýšená, a to o rovnaké
percento, o aké príde k zvýšeniu
množstva spracúvaných dokladov pri poskytovaní Služieb Poskytovateľom pre Objednávateľa oproti
predchádzajúcemu kvartálu trvania Zmluvy (t. j. dohodnutá odplata hradená Objednávateľom mesačne,
štvrťročne alebo za iné obdobie v zmysle bodu 1. tohto článku týchto
obchodných podmienok bude zvýšená od prvého nasledujúceho fakturačného obdobia
o rovnaké percento, o aké prišlo
k zvýšeniu priemerného množstva spracúvaných dokladov pri hodnotení
faktoru rastu spoločnosti podľa tohto bodu tohto článku týchto obchodných podmienok).
-
ZODPOVEDNOSŤ
-
Poskytovateľ vyhlasuje, že má uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú pri
poskytovaní Služieb.
-
Objednávateľ berie na vedomie, že poverením vedenia svojho účtovníctva inou právnickou osobou –
Poskytovateľom sa podľa § 5 Zákona o účtovníctve ako účtovná jednotka nezbavuje zodpovednosti za
vedenie účtovníctva v súlade
s príslušnými právnymi predpismi voči príslušným kontrolným
orgánom.
-
Poskytovateľ zodpovedá Objednávateľovi za škodu a ušlý zisk
spôsobený porušením jeho povinností podľa týchto obchodných podmienok, najmä za sankcie, penále
alebo úroky z omeškania uložené Objednávateľovi zo strany príslušných
kontrolných a dozorných orgánov (finančnej správy SR, daňových úradov
a iných štátnych alebo samosprávnych inštitúcií) výlučne
v prípade, ak príde k ich vzniku v
dôsledku oneskoreného alebo chybného podania daňových priznaní, kontrolných výkazov DPH
a iných podkladov, ktoré je Objednávateľ povinný príslušným orgánom
verejnej moci podľa príslušných právnych predpisov poskytovať, a to
za predpokladu, ak bolo omeškanie alebo chyba spôsobená výlučne Poskytovateľom.
-
Poskytovateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú Objednávateľovi
v zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku Zmluvy
v prípade, ak si Objednávateľ nesplní povinnosti podľa čl. V. týchto
obchodných podmienok, a to čo i len
čiastočne. V prípade, ak v dôsledku
porušenia vyššie uvedených povinností Objednávateľom vznikne škoda Poskytovateľovi, je Objednávateľ
povinný nahradiť Poskytovateľovi všetku škodu, ktorá porušením týchto povinností Poskytovateľovi
vznikne, ako aj nahradiť všetky účelne vynaložené náklady, ktoré Poskytovateľ musel na plnenie
Zmluvy vynaložiť neodôvodnene v dôsledku porušenia vyššie
špecifikovaných povinností Objednávateľa.
-
Trvanie
A ZÁNIK zmluvy
-
Zmluva, uzatvorená podľa čl. III. týchto obchodných podmienok, sa uzatvára na dobu neurčitú.
-
Zmluvu je možné ukončiť nasledujúcimi spôsobmi:
2.1.
dohodou Zmluvných strán v písomnej forme (vrátane
elektronickej formy) ku dňu špecifikovanom v tejto dohode,
2.2.
výpoveďou ktorejkoľvek Zmluvnej strany doručenej
druhej Zmluvnej strane v písomnej forme (vrátane elektronickej formy) s dvojmesačnou výpovednou
lehotou, ktorá začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď
doručená druhej Zmluvnej strane,
2.3.
odstúpením Poskytovateľa od Zmluvy v prípade porušenia
zmluvných povinností Objednávateľa špecifikovaných v čl. V. tejto Zmluvy
v prípade,
ak Objednávateľ si svoje povinnosti nesplní ani v dodatočnej lehote,
ktorú mu Poskytovateľ v písomnom upozornení (vrátane elektronickej formy), obsahom ktorého je
výzva na splnenie si povinnosti Objednávateľom, poskytne,
2.4.
odstúpením Poskytovateľa od Zmluvy podľa bodu 7. čl.
VII. týchto obchodných podmienok.
-
V prípade výpovede podanej ktoroukoľvek Zmluvnou stranou sa Zmluva
skončí uplynutím výpovednej lehoty ustanovenej v predchádzajúcom bode
tohto článku Zmluvy. V prípade odstúpenia od Zmluvy Poskytovateľom sa
Zmluva skončí okamihom doručenia odstúpenia od Zmluvy Objednávateľovi podľa predchádzajúceho bodu
tohto článku Zmluvy.
-
SPRACÚVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV POSKYTOVATEĽOM AKO PREVÁDZKOVATEĽOM
-
Pri poskytovaní Služieb Poskytovateľom na základe Zmluvy prichádza
k spracúvaniu osobných údajov Objednávateľa (v prípade, ak je
fyzickou osobou – podnikateľom) alebo kontaktných osôb a zástupcov
Objednávateľa (v prípade, ak je právnickou osobou) Poskytovateľom
v postavení prevádzkovateľa v zmysle
čl. 4 ods. 7 Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679
z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických
osôb pri spracúvaní Osobných údajov
a o voľnom pohybe takýchto údajov,
ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane
údajov) (ďalej ako „Nariadenie“)
-
Poskytovateľ dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb podľa predchádzajúceho
bodu tohto článku obchodných podmienok bolo zákonné, spravodlivé
a transparentné. Poskytovateľ spracúva osobné údaje vždy len na
konkrétne účely a na základe určených
právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb bolo
vykonávané v súlade a podľa ustanovení
Nariadenia a ostatných príslušných predpisov
o ochrane osobných údajov. Bližšie informácie
o spracúvaní osobných údajov Poskytovateľom
v postavení prevádzkovateľa sú zverejnené tu.
-
SPRACÚVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV POSKYTOVATEĽOM AKO SPROSTREDKOVATEĽOM
-
Zmluvné strany berú na vedomie, že pri poskytovaní Služieb na základe Zmluvy prichádza aj
k spracúvaniu osobných údajov dotknutých osôb Poskytovateľom ako
sprostredkovateľom v mene Objednávateľa ako prevádzkovateľa
v zmysle príslušných ustanovení čl. 4 Nariadenia.
-
Zmluvné strany sa dohodli, že zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom
a Objednávateľom podľa Zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov podľa
predchádzajúceho bodu tohto článku týchto obchodných podmienok
v súlade s čl. 28 Nariadenia riadi
týmto článkom X. obchodných podmienok, ktorý sa na účely spracúvania osobných údajov Poskytovateľom
v mene Objednávateľa pri poskytovaní Služieb považuje za zmluvu
o poverení so spracúvaním osobných údajov podľa čl. 28 Nariadenia
(ďalej aj ako „Sprostredkovateľská
zmluva“), ak nie je v individuálnom prípade dohodnuté
medzi Zmluvnými stranami inak.
-
Objednávateľ týmto poveruje Poskytovateľa so spracúvaním osobných údajov
v mene Objednávateľa, ku ktorému dochádza pri plnení Zmluvy za
nasledujúcich podmienok:
3.1.
predmet a účel spracúvania osobných údajov – Poskytovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb pri poskytovaní
Služieb, ktoré sú predmetom Zmluvy, výlučne na účely spracúvania, ktoré sú nevyhnutné na poskytovanie
Služieb v zmysle Zmluvy (t. j. na účely, ktoré nevyhnutne súvisia s poskytovaním účtovných
služieb, služieb správy personálnej a mzdovej agendy a / alebo administratívnych a s tým spojených služieb
v súlade
s čl. II.
týchto obchodných podmienok), a ktoré sú / môžu byť špecifikované v zázname o spracovateľských
činnostiach Objednávateľa, s ktorým Objednávateľ Poskytovateľa oboznámi;
3.2.
doba spracúvania – Poskytovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje v mene Objednávateľa
počas doby trvania Zmluvy. Zánikom Zmluvy zaniká aj poverenie udelené Poskytovateľovi na spracúvanie
osobných údajov podľa bodu 3. tohto článku obchodných podmienok a táto
Sprostredkovateľská zmluva ako celok, ak nie je ďalej ustanovené inak. Zánikom poverenia nie sú dotknuté
povinnosti Poskytovateľa alebo ďalšieho sprostredkovateľa (ak je do spracúvania osobných údajov podľa
tohto článku Zmluvy zapojený), na ktorých vykonanie je Poskytovateľ a / alebo ďalší sprostredkovateľ
povinný po skončení Sprostredkovateľskej zmluvy;
3.3.
typ osobných údajov – bežné osobné údaje a osobitné kategórie
osobných údajov (spracúvané pri plnení zákonných povinností alebo zmluvných povinností Objednávateľa),
najmä: meno, priezvisko, pohlavie, dátum narodenia, rodné číslo, národnosť, kontaktné údaje – adresa
pobytu, e-mailová adresa a telefónne číslo, údaje o mzdových nárokoch,
pracovných úrazoch, údaje o rodinných príslušníkoch, údaje o zdravotnom stave
a iné
osobné údaje, ktorých spracúvanie je, v závislosti od konkrétnej úlohy pri plnení Zmluvy nevyhnutné pri
poskytovaní služieb Poskytovateľom v mene Objednávateľa;
3.4.
kategórie dotknutých
osôb – zamestnanci Objednávateľa a ich rodinní
príslušníci, členovia orgánov Objednávateľa, iné dotknuté osoby uvedené na účtovných dokladoch;
3.5.
povaha spracúvania osobných
údajov – Poskytovateľ vykonáva spracúvanie osobných údajov
automatizovanými aj neautomatizovanými prostriedkami, podľa pokynov Objednávateľa pri poskytovaní
služieb podľa Zmluvy a tejto Sprostredkovateľskej zmluvy.
-
V prípade, ak nastane zmena skutočností špecifikovaných
v predchádzajúcom bode tohto článku obchodných podmienok, sú Zmluvné
strany povinné si bez zbytočného odkladu, najneskôr do
5 dní, vzájomne oznámiť zmenu týchto skutočností
a v zmysle zistených zmien
individuálne upraviť znenie tohto článku Zmluvy.
-
Zmluvné strany sú povinné pri plnení svojich povinností pri spracúvaní osobných údajov
vyplývajúcich z tejto Sprostredkovateľskej zmluvy dodržiavať
ustanovenia Nariadenia, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných
údajov v platnom znení a ostatných
predpisov o ochrane osobných údajov (ďalej spolu ako „Predpisy o ochrane osobných údajov“).
-
Poskytovateľ spracúva osobné údaje len na základe zdokumentovaných pokynov Objednávateľa udelených
písomne alebo elektronicky, ak sú v súlade s Predpismi
o ochrane osobných údajov (ďalej len „pokyny“)
a touto Zmluvou. Objednávateľ je oprávnený udelené pokyny zmeniť
alebo zrušiť. Zmena alebo zrušenie pokynov podľa predchádzajúcej vety nadobudne voči Poskytovateľovi
účinnosť po uplynutí 5 dní od doručenia oznámenia o takejto zmene
alebo zrušení pokynov Objednávateľa. Za pokyny udelené Objednávateľom pri uzatváraní tejto
Sprostredkovateľskej zmluvy sa považujú príslušné ustanovenia Zmluvy upravujúce povinnosti
Poskytovateľa pri poskytovaní Služieb.
-
V prípade pochybností Poskytovateľa
o pokynoch Objednávateľa pri spracúvaní osobných údajov je
Poskytovateľ povinný informovať Objednávateľa o pochybnostiach
a požiadať o doplnenie alebo
spresnenie pokynov, resp. dohodnúť sa s Objednávateľom na ďalšom
postupe. Objednávateľ je povinný doplniť, spresniť svoje pokyny a / alebo dohodnúť sa
s Poskytovateľom na ďalšom postupe,
a to do 2 dní odo dňa informovania Poskytovateľom
o pochybnostiach týkajúcich sa spracúvania osobných údajov alebo
pokynov Objednávateľa. V prípade, ak Objednávateľ
v lehote podľa predchádzajúcej vety svoje pokyny nedoplní, nespresní
a / alebo sa nedohodne s Poskytovateľom na ďalšom postupe, je Poskytovateľ oprávnený interpretovať
pokyny Objednávateľa podľa svojho najlepšieho vedomia.
-
Poskytovateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť o spracúvaní
osobných údajov a o osobných údajoch, ktoré
v mene Objednávateľa spracúva, pričom táto povinnosť trvá aj po
skončení spracúvania osobných údajov, resp. po zániku Sprostredkovateľskej zmluvy. Poskytovateľ
zabezpečí, aby prístup k spracúvaným osobným údajom mali výlučne
osoby, ktoré nevyhnutne potrebujú prístup k osobných údajom pre
plnenie povinností Poskytovateľa, na ktoré boli poverené (napr. zamestnanci Poskytovateľa
v postavení oprávnených osôb v zmysle
čl. 32 ods. 4. Nariadenia) alebo na plnenie tejto Sprostredkovateľskej zmluvy. Poskytovateľ zaviaže
osoby poverené spracúvaním osobných údajov, že zachovajú mlčanlivosť
o spracúvaní osobných údajov
a osobných údajoch, ktoré spracúvajú
v mene Objednávateľa, a to aj po
skončení ich poverenia.
-
Poskytovateľ je povinný s prihliadnutím na povahu spracúvania
a informácie dostupné Poskytovateľovi informovať / upozorniť
Objednávateľa:
-
ak podľa jeho názoru určitý pokyn Objednávateľa porušuje ustanovenia Predpisov
o ochrane osobných údajov, vždy najneskôr však do 3 dní odo dňa, kedy
sa dozvedel o porušení Predpisov o ochrane osobných
údajov,
9.2.
ak nastane bezpečnostný incident na
strane Poskytovateľa a / alebo
ďalšieho sprostredkovateľa, ktorý vedie k náhodnému alebo nezákonnému zničeniu, strate, zmene,
neoprávnenému poskytnutiu osobných údajov alebo neoprávnenému prístupu k osobným údajom (ďalej len „porušenie ochrany
osobných údajov“) bez zbytočného odkladu po
tom, čo sa o porušení ochrany osobných údajov dozvedel.
-
Poskytovateľ je oprávnený vykonávať prenos osobných údajov v rámci
Európskej únie. Poskytovateľ je oprávnený preniesť osobné údaje do štátu, ktorý nie je členským
štátom Európskej únie (ďalej len „tretia
krajina“) alebo medzinárodnej organizácii len na základe prechádzajúceho súhlasu
Objednávateľa.
-
Poskytovateľ so zreteľom na najnovšie poznatky, náklady na vykonanie opatrení
a na povahu, rozsah, kontext a účely
spracúvania, ako aj na riziká s rôznou pravdepodobnosťou
a závažnosťou pre práva a slobody
fyzických osôb v zmysle čl. 32 Nariadenia prijíma nasledujúce
minimálne technické a organizačné opatrenia
s cieľom zaistiť úroveň bezpečnosti spracúvania osobných údajov
primeranú tomuto riziku:
11.1.
špecifikácia a minimalizácia okruhu
osôb, ktoré v mene Poskytovateľa spracúvajú osobné údaje a zabezpečenie
dodržiavania ustanovení Predpisov o ochrane osobných údajov pri spracúvaní osobných údajov týmito
osobami,
11.2.
zavedenie opatrení na zamedzenie prístupu
neoprávnených osôb do informačných systémov, v ktorých sú spracúvané
osobné údaje v mene Objednávateľa, prostredníctvom systému hesiel a prístupových
oprávnení,
11.3.
zavedenie opatrení na zabezpečenie toho, aby osobné
údaje nemohli byť neoprávnene prečítané alebo odpozorované pri ich prenose alebo spracúvaní na
zobrazovacích jednotkách alebo iných technických zariadeniach alebo dokumentov spracúvaných
v listinnej
podobe,
11.4.
zavedenie mechanických bezpečnostných prostriedkov
(uzamykateľné dvere, uzamykateľné skrine a odkladacie priestory) na zabezpečenie zodpovedajúcej úrovne ochrany
papierových nosičov osobných údajov a softvérových bezpečnostných prostriedkov (firewall, antivírusový program,
používanie zabezpečenej siete, používanie VPN pripojení, aktualizácie používaných softvérových programov
v pravidelných intervaloch) na zabezpečenie zodpovedajúcej úrovne ochrany
osobných údajov spracúvaných v elektronickej podobe,
11.5.
zavedenie procesov preverovania dodávateľov, ktorí
budú spracúvať osobné údaje dotknutých osôb v mene Poskytovateľa ako ďalší sprostredkovatelia,
11.6.
prijatie internej dokumentácie o ochrane osobných
údajov, v ktorej sú špecifikované ďalšie bezpečnostné opatrenia a podmienky spracúvania
osobných údajov dotknutých osôb.
-
V prípade, ak Poskytovateľ zamýšľa zmeniť prijaté bezpečnostné
opatrenia špecifikované v prechádzajúcom bode tohto článku obchodných
podmienok počas platnosti tejto Sprostredkovateľskej zmluvy, je povinný každú takúto zmenu oznámiť
Objednávateľovi vopred a prijať také nové bezpečnostné opatrenia, ktoré poskytujú minimálne takú
úroveň ochrany osobných údajov, ako poskytujú pôvodne prijaté bezpečnostné opatrenia.
-
Poskytovateľ je oprávnený zapojiť ďalšieho sprostredkovateľa do spracúvania osobných údajov
v mene Objednávateľa iba na základe predchádzajúceho písomného
súhlasu (vrátane elektronickej formy) Objednávateľa. Uzatvorením tejto Zmluvy Objednávateľ udeľuje
Poskytovateľovi súhlas so zapojením ďalších sprostredkovateľov do spracúvania osobných údajov
v jeho mene, ktorí na základe uzatvorených obchodno-právnych zmlúv
poskytujú Poskytovateľovi svoje Služby v čase uzatvorenia tejto
Sprostredkovateľskej zmluvy. V prípade, ak
o to Objednávateľ pri uzatváraní tejto Sprostredkovateľskej zmluvy
požiada, poskytne mu Poskytovateľ zoznam ďalších sprostredkovateľov, ktorých plánuje do spracúvania
osobných údajov v mene Objednávateľa zapojiť.
V prípade, ak si Objednávateľ zoznam ďalších sprostredkovateľov podľa
predchádzajúcej vety nevyžiada, platí že udelil súhlas so zapojením všetkých ďalších
sprostredkovateľov, ktorí ku dňu uzatvorenia tejto Sprostredkovateľskej zmluvy poskytujú
Poskytovateľovi svoje služby. V prípade, ak Objednávateľ zoznam
ďalších sprostredkovateľov pri uzatváraní Sprostredkovateľskej zmluvy vyžiada, platí, že udelil
súhlas so zapojením tých ďalších sprostredkovateľov, voči ktorým nevznesie do dňa uzatvorenia tejto
Sprostredkovateľskej zmluvy námietky.
-
V prípade, ak má Poskytovateľ záujem zapojiť do spracúvania
osobných údajov nového ďalšieho sprostredkovateľa alebo ak chce zmeniť ďalšieho sprostredkovateľa
počas trvania tejto Sprostredkovateľskej zmluvy, je o tom povinný
informovať Objednávateľa vopred. Ak sa Objednávateľ do 3 pracovných dní odo dňa oznámenia zámeru
Poskytovateľa zapojiť do spracúvania osobných údajov podľa tohto bodu obchodných podmienok ďalšieho
sprostredkovateľa alebo zmeniť už zapojeného ďalšieho sprostredkovateľa nevyjadrí, platí, že
Objednávateľ nemá voči zapojeniu ďalšieho sprostredkovateľa námietky
a udelil súhlas s jeho zapojením do
spracúvania podľa Sprostredkovateľskej zmluvy.
-
Poskytovateľ je po zániku Sprostredkovateľskej zmluvy a ukončení spracúvania osobných údajov
v mene Objednávateľa povinný, na základe rozhodnutia Objednávateľa
doručeného Poskytovateľovi, všetky osobné údaje, ktoré v mene
Objednávateľa spracúval, vymazať (zničiť) alebo vrátiť Objednávateľovi
a vymazať (zničiť) všetky existujúce kópie, ak príslušné právne
predpisy alebo Predpisy o ochrane osobných údajov nepožadujú
uchovanie týchto osobných údajov. O vymazaní (zničení) alebo vrátení
osobných údajov Objednávateľovi po zániku Sprostredkovateľskej zmluvy
v zmysle predchádzajúcej vety tohto bodu obchodných podmienok vydá
Poskytovateľ potvrdenie, bez zbytočného odkladu po ukončení Sprostredkovateľskej zmluvy
a vymazaní (zničení) alebo vrátení osobných údajov
Objednávateľovi.
-
Poskytovateľ umožní Objednávateľovi vykonať kontrolu spracúvania osobných údajov
v mene Objednávateľa podľa tejto Sprostredkovateľskej zmluvy za
účelom overenia, či Poskytovateľ plní svoje povinnosti vyplývajúce
z tejto Zmluvy za nasledujúcich podmienok:
-
kontrolu vykoná Objednávateľ alebo iná ním výslovne osoba poverená, pričom Objednávateľ je
povinný informovať Poskytovateľa o vykonaní kontroly spracúvania
osobných údajov najmenej 5 pracovných dní vopred. V oznámení
o vykonaní kontroly Objednávateľ uvedie dátum kontroly, identifikáciu
osôb, prostredníctvom ktorých má byť kontrola vykonaná a označenie
informácií, záznamov alebo dokumentov, ktorých predloženie Objednávateľ požaduje,
16.2.
kontrola v zmysle predchádzajúceho
odseku tohto bodu tohto článku obchodných podmienok môže byť vykonávaná iba po dobu trvania tejto
Sprostredkovateľskej zmluvy, pričom Objednávateľ je
oprávnený vykonať kontrolu jedenkrát v priebehu každého roku trvania tejto Sprostredkovateľskej zmluvy.
-
Táto Sprostredkovateľská zmluva nadobúda platnosť a účinnosť dňom
uzatvorenia Zmluvy v zmysle čl. III. týchto obchodných podmienok
alebo vyjadrením súhlasu Objednávateľom s jej znením akoukoľvek
vhodnou formou, z ktorej je zrejmá vôľa Objednávateľa túto Sprostredkovateľskú zmluvu
v znení tohto článku obchodných podmienok uzavrieť (napr.
v prípade, ak sa Zmluvné strany dohodnú, že si svoj zmluvný vzťah
upravia v individuálnom prípade odlišne oproti ustanoveniam
obchodných podmienok).
-
Ak sa niektoré z ustanovení tejto Sprostredkovateľskej zmluvy stane neplatným, neúčinným a / alebo
nevykonateľným, nie je tým ovplyvnená platnosť, účinnosť a / alebo vykonateľnosť ostatných
ustanovení tejto Sprostredkovateľskej zmluvy (tohto článku obchodných podmienok), pokiaľ to nie je
vylúčené právnymi predpismi z povahy takéhoto ustanovenia.
-
ZODPOVEDNOSť ZA VADY
-
Poskytovateľ zodpovedá za to, že Služby, ktoré v zmysle Zmluvy
a podľa týchto obchodných podmienok poskytuje Objednávateľom, budú
poskytnuté tak, ako je ustanovené v týchto obchodných podmienkach
a budú spĺňať požiadavky na kvalitu ponúkanej služby
v súlade s charakterom ponúkanej
Služby a Zmluvou.
-
Poskytovateľ zodpovedá za vady poskytovanej Služby po dobu jej poskytovania Objednávateľovi.
-
Objednávateľ je oprávnený uplatniť zodpovednosť za vady (ďalej ako „reklamácia“) na kvalitu poskytnutej Služby
(t. j. v prípade, ak Poskytovateľ neposkytol Objednávateľovi
objednanú Služby tak, ako je to ustanovené v týchto obchodných
podmienkach).
-
Reklamáciu je Objednávateľ povinný uplatniť u Poskytovateľa bez
zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu poskytovanej Služby alebo pri vynaložení odbornej
starostlivosti v zmysle § 428 Obchodného zákonníka mohol zistiť.
-
Reklamáciu môže Objednávateľ uplatniť písomne alebo elektronicky na kontaktné adresy
Poskytovateľa uvedené
v čl. I. obchodných podmienok.
-
V reklamácii Objednávateľ názov Služby, dátum jej poskytnutia,
svoje identifikačné údaje a odôvodnené dôvody, na základe ktorých reklamuje Službu.
V týchto dôvodoch uvedie v čom spočíva
nekvalitné poskytnutie Služby a iné odôvodnené dôvody na podporu
svojich tvrdení.
-
Poskytovateľ prijatú reklamáciu vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej
prijatia. Na ďalší postup Poskytovateľa ohľadom spôsobu vybavenia reklamácie
a lehoty na vybavenie reklamácie sa vzťahujú ustanovenia § 436
a nasl. Obchodného zákonníka.
-
Záverečné ustanovenia
-
Písomnosti a oznámenia doručované
v súvislosti
so Zmluvou poštou sa považujú za doručené v tretí pracovný deň
nasledujúci po dni, kedy bola zásielka odovzdaná na poštovú prepravu. Písomnosti doručované osobne
alebo kuriérskou poštou sa považujú za doručené okamihom ich prevzatia alebo odoprenia prevzatia.
Písomnosti a oznámenia doručované Elektronickou správou sa považujú za prijaté
v pracovný
deň nasledujúci po dni, kedy bola Elektronická správa odoslaná.
-
Poskytovateľ je oprávnený tieto obchodné podmienky kedykoľvek
jednostranne aktualizovať a / alebo ich doplniť. Aktualizácie alebo doplnenia týchto obchodných
podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na webovej stránke Poskytovateľa alebo v deň, ktorý je uvedený
v aktualizovaných a / alebo doplnených obchodných podmienkach ako deň
účinnosti. Poskytovateľ oznámi aktualizáciu a / alebo doplnenie obchodných podmienok Objednávateľom,
s ktorými má
uzatvorenú Zmluvu vopred. V prípade, ak Objednávatelia nesúhlasia s aktualizovaným a / alebo
doplneným znení obchodných podmienok, sú oprávnení od Zmluvy písomným (vrátane elektronickej formy)
oznámením doručeným Poskytovateľovi do dňa nadobudnutia účinnosti aktualizovaných a / alebo
doplnených obchodných podmienok odstúpiť alebo si s Poskytovateľom vymieniť
osobitnú úpravu ich zmluvného vzťahu, ak sa na tom s Poskytovateľom dohodnú.
-
Ak niektoré z ustanovení týchto obchodných podmienok je alebo sa
stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a / alebo neúčinnosť ostatných
ustanovení týchto obchodných podmienok, ktoré zostávajú platné
a účinné alebo platnosti Zmluvy uzavretej medzi Zmluvnými stranami na
základe týchto obchodných podmienok, ktorá zostáva platná a účinná.
Poskytovateľ sa zaväzuje v prípade takejto neplatnosti a / alebo
neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto obchodných podmienok nahradiť takéto neplatné a / alebo
neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu pôvodného
neplatného a / alebo neúčinného ustanovenia
a v prípade, že sa takéto neplatné a/
alebo neúčinné ustanovenie dotýka Zmluvy už uzavretej medzi Objednávateľom a Poskytovateľom sú
Zmluvné strany povinné takéto ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie
zodpovedá zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.
-
V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto obchodným podmienok
v rozpore s ustanovením všeobecne
záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu Zmluvné strany dohodou odchýliť, alebo jeho
aplikáciu vylúčiť, má sa za to, že Zmluvné strany sa od takého ustanovenia právneho predpisu
odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie takého ustanovenia vylúčili.
-
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.01.2022